Kosmetyki - skuteczne, tanie i sprawdzone !;)

Dodatkowo moda, książki, filmy, zdjęcia, przemyślenia ;)

Dla każdego coś dobrego.

czwartek, 10 kwietnia 2014

Wielki Gatsby!



HEJ !

z racji tego iż ostatnio mam sporo wolnego czasu postanowiłam wykorzystać go na odpoczynek ale również na to co wprost uwielbiam: czytanie i oglądanie filmów :)
jest tyle fajnych książek które chciałabym przeczytać i tyle fajnych filmów do obejrzenia...

jakiś czas temu udało mi się obejrzeć film pt. "Wielki Gatsby". (2013)

--->http://www.filmweb.pl/film/Wielki+Gatsby-2013-506934#

Film ten bardzo mi się spodobał (wiadomo jest to bardzo subiektywna ocena). Akcja toczy się w Ameryce, w czasach prohibicji. Mimo że miłość stanowi jeden z wątków głównych to zapewniam że nie jest to komedia romantyczna. Zaskakujący bieg zdarzeń, ciekawa kreacja bohaterów oraz scenografia i muzyka sprawiają że czas mija bardzo szybko. Gdybym miała wskazać swojego ulubionego bohatera tegoż filmu, wcale nie byłby nim Gatsby zaś Nick, który jest narratorem. To dzięki niemu poznajemy historię utraconej miłości Gatsbiego, jego dążenia żeby ją odzyskać i zaskakujący finał. Nick wtajemnicza nas także w świat amerykańskich elit ówczesnego czasu, dzieli się swoimi refleksjami i uczuciami. Jest on naprawdę uważnym obserwatorem.
Można by jeszcze wiele pisać, ale myślę że każdy powinien sam obejrzeć i ocenić.

Jedna z piosenek która stanowi ścieżkę dźwiękową filmu i jednocześnie strasznie mi się podoba:
https://www.youtube.com/watch?v=5_MgnVlEJ2M

Po obejrzeniu filmu naszła mnie wielka chęć na przeczytanie książki, na podstawie której powstał film. Jej autorem jest Francis Scott Fitzgerald i ma ona tytuł "Wielki Gatsby". Książka tak jak film bardzo mnie wciągnęła. W mojej opinii nie różni się ona zbytnio od filmu, ale to może dobrze.
Książka ta, mimo że miała być kolejną z tych czytanych w wolnej chwili dla relaksu, dała mi trochę do myślenia: zarówno na temat miłości, ale też przyjaźni i tego kim tak naprawdę jesteśmy.

tutaj jeden z moich ulubionych (a jest ich naprawdę wiele) cytatów z tej książki:
"Ile razy masz ochotę kogoś krytykować (…), przypomnij sobie, że nie wszyscy ludzie na tym świecie mieli takie możliwości jak ty."

a tu kilka zdjęć książki którą czytałam <egzemplarz z biblioteki>:



MIŁEJ LEKTURY I OGLĄDANIA :)

w komentarzach dzielcie się swoimi odczuciami na ten temat :)

ulentyna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz